FC Lisse en Creators FC halen bijna 10.000 euro op voor het goede doel
Sportpark Ter Specke was dinsdag 10 oktober het decor voor een unieke wedstrijd. Creators FC, een team bestaande uit Nederlandse tiktokkers en youtubers, kwam naar Lisse om het op te nemen tegen een gelegenheidselftal van de plaatselijke FC. Met grote getale gaven kinderen en ouders gehoor aan de oproep deze memorabele wedstrijd voor stichting IT4Kids, een organisatie zet zich in om financieel en fysiek kwetsbare kinderen structureel te laten sporten, te bezoeken.
Er werden 1.500 tickets aan de man gebracht en daarmee was de wedstrijd uitverkocht. In de rust kreeg directeur van IT4Kids, Colette Zee, een cheque uitgereikt van 9.000 euro. Uiteindelijk leverde de avond 9.825 euro op. De keuze om voor Stichting IT4Kids te spelen, lag voor FC Lisse voor de hand. ‘Zo’n 10 jaar lang is BE Networks hoofdsponsor van FC Lisse’, zegt Ivo Vittali, communicatieverantwoordelijke binnen de club. ‘Vanaf dit jaar speelt ons eerste elftal in nieuwe tenues. Martijn Kamerman van BE Networks heeft besloten de logo-positie op de borst af te staan aan IT4Kids. Dat is een gul en zeker ook uniek gebaar. Om als club een geste te maken en onze dankbaarheid aan BE Networks te tonen, hebben we besloten deze wedstrijd samen met Creators FC te organiseren en IT4Kids als goed doel te kiezen.’
Colette Zee is blij met de donatie: ‘Sport verbindt en mooi om te zien hoe de jeugd uit heel Lisse en de regio naar het sportveld kwam. Ik heb enorm veel respect hoe FC Lisse dit als club met heel veel vrijwilligers heeft neergezet. Als goed doel zijn we hier ontzettend blij mee. We kunnen met deze opbrengst veel kinderen die structurele sportkans gaan geven die dat door financiële en fysieke uitdagingen niet kunnen.’
Foto: Rob Sebel.
Fotobijschrift: Colette Zee en Rutger Schipper, speler van Creators FC en ambassadeur van IT4Kids, kijken toe als coach Roy van Rossum het bij elkaar gespeelde bedrag invult.